Aattelinpa sitten vähän päivitellä meidän edistystä... noh vähän kaikessa elämän asioissa laugh

Edellisen kirjoituksen fiilikset ovat aikoja sitten menneet ohi ja ärsytystä ei enää ole ollut hirveän usein pissaamisjutuissa. Aikaisemmin lenkit olivat vähän epämääräisiä ja edellisen kirjoituksen jälkeen aloin tekemään lenkit - pääosin aamu- ja iltalenkit samaa reittiä. Tämä jotenkin sai Vicken tajuamaan, että pissata voi muuallekkin kuin oven eteen (minne ei saisi edes pissailla taloyhtiön mukaan! Sorry!).

Hihnassa ohitukset ovat myös todella hyvällä mallilla. Nyt ollaan tämä viikko onnistuttu ohittamaan melkein kaikki koirat ilman syöksähtämistä luokse. Pari poikkeusta tietenkin vahvistaa säännön. Ja jos Vicke syöksähtääkin, niin nopeasti se muistaa, että pitää olla nätisti.
   Ollaan myös edistytty siinä mielessä, että nykyään voimme onnistuneesti kävellä vastaantulevan koiran ohi, eikä tarvitse istuskella heart Minä olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiin ylpeä meistä!

 Nyt oon lukenu kahta aikaisemmin kirjastosta lainaamaani kirjaa (eka oli alkuun tosi mielenkiintoinen, mutta sitten alkoi tuntumaan pakkopullalta, mutta tää toka on todella hyvä!) ja niiden kirjojen innoittamana olen alkanut opettamaan Vickelle suunnat. Kouluttamaan lähdin vain ilmoittamaan Vickelle "vasen" tai "oikea" ennen em suuntaan kääntymistä. Sitten kun vaikutti siltä, että suuntien nimet oli suhteellisen hyvin hallussa, pistin Vicken vaihtamaan puolta kadulla sanomalla kummalle puolelle pitää mennä.
   Kun puolet oli hallussa jatkoin vahvistamalla kädellä näyttöä (itselläni vain on vaikeuksia muista kumpi käsi olikaan oikea ja kumpi vasen laugh) ja nyt olen onnistunut jotenkin opettamaan puolivahingossa Vickelle puolen vaihdon mun selän takaa.
   Huomasin asian tänään koirapuistossa, kun minua ärsytti vanha mummeli, joka oli tyttären koiran kanssa koirapuistossa. Ärsytyksen syitä oli miljoona eri juttua, mutta joka tapauksessa aloin sitten esittelemään meidän upeita taitoja mummelille. Pistin Vicken istumaan ja odottamaan kunnes heitin kepin (tietysti piti vetää muutama hämäysheitto varmistaakseni, että koira pysyy paikallaan!), sitten tein saman maahan-käskyllä. Tietenkin näytin myös Vicken kepistäluopumistaitoja, eli annoin käskyn "peruuta" ja tämä tarkoittaa, että Vicken pitää peruuttaa kepin luota. Yhtäkkiä sitten tuli mieleen kokeilla sanoa Vickelle "taakaa vasen" ja Vicke singahti minun vasemmalle puolelleni takaani. Toistin saman oikealle varmistaakseni, ettei kyseessä ollut vain vahinko ja Vicke toisti saman oikealle. Mahtavaa! Mistä tuo koira oli tuon oppinut, en tiedä, mutta MAHTAVAA!

Jotta tämä kirjoitus ei olisi pelkästään kehumista, pitääpä sitä mainita muutamasta tuhmuudesta, mitä Vicke on tehnyt tällä viikolla.
   Ekaksi täytyy pyytää anteeksi minun intuitiolta! Anteeksi, etten luota sinuun, kun yrität kertoa minulle jotain! Tiistai-aamuna valmistauduin töihin lähtöön ja pieni ääni takaraivossani sanoi minulle, että voisi olla hyvä idea laittaa kumisaappaat kaappiin piiloon. En välittänyt äänestä, sillä kengät ovat usein lattialla eteisessä, eikä niille ole koskaan käynyt mitään muuta kuin ovat kulkeutuneet olohuoneeseen vahingoittumatta mitenkään.
   Noh, tulinpa sitten töistä kotiin ja löysin kumisaappaani olohuoneesta ja varvas- ja kantapääosat kaluttuna. Piti laskea muutamaan kymmeneen ennen kuin huomioin koiran. Minun ensimmäiset omat kumisaappaat sitten lapsuusajan ovat riekaleina! Paska tuuri, mutta minkäs teet. Seuraavalla kerralla toivottavasti muistan tämän, kun pieni ääni kehoittaa minua tekemään jotain!
   Toinen ei oikeastaan ole niin ärsytys kuin huvittava. Tänään tulin kotiin ja löysin sukkia ja alushousuja olohuoneesta. Aluksi tietenkin olin ärsyyntynyt kun ajattelin, että joudun heittämään alushousut ja sukat roskiin, koska niissä on Vicken hampaanjälkiä. Onneksi ei reikiä löytynyt. Olikohan tuo koiruus ajatellut, että vaatteet ovat jo kuivia ja ne pitää ottaa pois roikkumasta....?