Syksy on koittanut ja meille on tullut niin sanottu syysmasennus. Ei kuitenkaan siinä mielessä, että mieli olisi mustana ja tekisi mieli vetää ranteet auki, vaan emme ole oikein treenailleet mitään. Lenkkeiltyä on tullut aika paljon ja varsinkin ihanissa syysmaisemissa metsän siimeksessä.


  Aina välillä (hyvin harvoin nykyään) treenailemme silleen, että ohjailen Vickeä puiden ympäri ja kantojen yli hyppimistä, mutta muuten olemme vain olleet. Tietenkin lenkeillä harjoittelemme koirien ohittamista, ja nyt olen keksinyt (tai enemmänkin tajunnut), että kun otan broilerinsydämiä mukaan lenkille, Vicke on halukkaampi tekemään mitä haluan laugh


Maanantaina luontopolulla.


Hieman oli märkää, mutta Vickeä asia ei haitannut! Joskus olen miettinyt, tuliko minulle vesikoira, kun ilmiselvästi rakastaa vettä aivan sairaasti!





Harmikseni Vickellä alkoi narttujen vaivat viikko sitten. Nyt olemme karanteenissä vähintään kuukauden päivät, eli nyt on pakko lenkkeillä enemmän ja keksiä enemmän puuhaa koiralle, ettei se repeä liitoksistaan.
  Tänään kävimme puolentoista tunnin pyörälenkillä ja minä jouduin sanaharkkaan iäkkäämmän naishenkilön kanssa. Olin juuri pysähtynyt kuntopolun alkuun ottamaan ylimääräistä paitaa pois, kun silmänurkasta huomasin naisen juoksevan luokseni. Ensimmäinen lause naisen suusta oli vihainen: "Ei tänne saa tulla koirien ja pyörien kanssa!!" Sanoin naiselle, että en näe missään kylttiä, jossa tämä asia ilmaistaan ja nainen syytti vandalismia. Kysyin myös ystävällisesti mihin hän perustaa tämän väitteen, että kuntopolulle ei saa tulla koiran ja pyörän kanssa, kun minä en ole asiasta tietoinen (olen aikoja sitten tutkaillut Espoon sivuja, joissa ei mainittu asiasta mitään). Hän sanoi, että ihmiset juoksevat kuntopoluilla ja koira saattaa käydä aggressiiviseksi. Yritin sanoa väliin, että en ole nähnyt missään kylttejä enkä oikein ymmärrä tuota logiikkaa, kun maailmassa on hyvin käyttäytyviä koiria. Juttu vain jatkui ja jatkui ja minulla alkoi mennä hermot.  Yritin toivottaa naiselle hyvää päivänjatkoa ja poistua tilanteesta, mutta nainen vain jatkoi huutamista. Lopulta lähdin vain kävelemään ja sanoin naiselle, että huolehtisi vain omista asioistaan.
  Nainen tuli vastaan uudelleen ja jatkoi samaa vihaista huutamistaan ja minun teki niiiiiiiin mieli potkaista naista ohimennen. Älkää minun koirastani välittäkö, se ei ole aggressiivinen, mutta minä saatan olla ärsytettynä! laugh
  Kiersin polun ympäri ja asia alkoi vaivaamaan todella. Olin kyllä katsonut Espoon sivuilta, että luontopolulle ei ole kieltoa koirien kanssa menosta, mutta päätin tarkastaa asian kännykällä, oliko kuntopoluissa jokin erikoiskielto koirista. Löysin oikean sivuston ja hetken pähkäilyn jälkeen huomasin, että nainen oli oikeassa. Juuri tämä minun lähin kuntopolku oli kielletty koirilta, eli emme sitten vastaisuudessa mene enää koskaan kuntopolulle. Luontopolku (joka on samalla alueelle) on vielä vapaata riistaa koirille, joten siellä aiomme jatkaa lenkkeilyä!
  Vaikka mummeli oli oikeassa, tekisi silti mieli potkaista häntä! Asiat voi hoitaa hienosti ja asiat voi hoitaa tökerösti ja mielestäni mummeli hoiti asian tökerösti. Minulle ei tarvitse huutaa naama punaisena, ymmärrän ihan vähemmästäkin. Jos olisin kiellosta tiennyt ennen lenkkiä, en tietenkään olisi mennyt sinne lenkkeilemään! (vaikka mielestäni nuo kiellot on typeriä. Muutaman tyhmän omistajan takia me muut emme saa lenkkeillä vapaasti!)



Lenkin jälkeen on hyvä köllötellä heart